Jelen ÁSZF tartalmazza az Extrametal.hu weboldal használatának feltételeit az alábbiak szerint:

A szolgáltató neve: „EXTRAMETÁL STÚDIÓ” Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató)
A szolgáltató székhelye: HU-1065 Budapest, Nagymező utca 8. 3. em. 8.
A szolgáltató elérhetősége, a Felhasználókkal való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@extrametal.hu
Telefonos elérhetőség: 06 (1) 439 0517
Cégjegyzékszáma: 01-09-913742
Pénzforgalmi jelzőszáma: OTP Bank (11703006-20450421)
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
A szerződés nyelve: magyar
Szolgáltatói webshop internetes elérhetősége: extrametal.hu (továbbiakban: Webshop)
A tárhely-szolgáltató adatai: Amazon Web Services  EMEA SARL (székhelye: Luxemburg)

Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztató

Hatálya: 2018. május 22.

1. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadása

1.1. A regisztráció, illetve vásárlás során a Vevő (a továbbiakban: Felhasználó), amennyiben a Webáruház szolgáltatásait kívánja igénybe venni, köteles elfogadni jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti jön létre szerződés – megrendelés esetén - a Szolgáltató és a Felhasználó között.

1.2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait, nem regisztrálhat és nem küldhet online megrendelést sem.

1.3. Az 1.1. pontban említett ÁSZF elfogadásáról szóló szerződés a Felhasználó regisztrációjának törlésével szűnik meg.

1.4. A Szolgáltató fenntartja az általános szerződési feltételek változtatásának jogát.

2. Rendelés menete

I. A regisztráció és az ÁSZF elfogadása
II. A kosár használata és a megrendelés összeállítása
III. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
IV. A megrendelés elküldése
V. Fizetési és szállítási módok
VI. A megrendelés visszaigazolása
VII. A megrendelés feldolgozása és teljesítése

3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

3.1. A webshopban megjelenített termékek online megvásárolhatók. A termékek értékesítési árai minden esetben tartalmazzák az Áfát (bruttó ár), illetve a csomagolási díjat. A házhozszállítási díjakat a termékek értékesítési árai nem tartalmazzák.

3.2. A Szolgáltató részletesen feltünteti a termék lényeges tulajdonságait, különösen a nevét, leírását és a termékekről fotót jelenített meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció időtartamáról.

4. Jótállás

4.1. Szolgáltató a Webshopban vásárolt termékek esetében 1 év jótállást vállal.

4.2. Szolgáltató a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. 

4.3. Webshopban vásárolt termékek esetében a jótállási igény érvényesítésének feltétele a vásárlásról kiállított számla megőrzése.

5. A kosár használata

5.1. A Felhasználó a webshop termékei közül vásárolhat. A kiválasztott termék részletes adatai megtekinthetőek az adott termékre kattintást követően. Vásárlási szándék esetén a „Kosárba rakom” gomb megnyomásával történik a kiválasztott termék virtuális kosárba helyezése.

5.2. A kosár tartalma a vásárlás közben bármikor megtekinthető, az aktuális vásárlási összeg megjelenítésével a szállítási költség nélkül. A szállítási költség vásárlási összeghez adása a termékek kiválasztása után, a szállítási információk megadásával történik. Az online rendszer automatikusan megjeleníti a szállítási költséget a végösszegben. A rendelés végösszege és egyéb adatai a vásárlás végeztével egy összesítő oldalon ismét leellenőrizhetővé válnak a Felhasználó számára.

5.3. A vásárlás befejezése után elektronikus számlát kap a Felhasználó a megadott elektronikus értesítési címre.

6. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja

6.1. Adatbeviteli hibák kijavítására a Felhasználónak a vásárlás folyamata alatt bármikor lehetősége van, különösen a vásárlás befejezésével áttekinthetővé váló összesített adatok leellenőrzésekor.

6.2. A Felhasználó felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, mivel a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A megrendelésével a Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Felhasználóra hárítani. A Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.

7. A megrendelés elküldése

7.1. A kosár tartalmának és összegének ellenőrzése, valamint az átvételi és fizetési mód kiválasztása után a „Fizetés” gomb megnyomása után kerül véglegesítésre a megrendelés, és ezután továbbítja a rendszer a megrendelést a Szolgáltató felé.

7.2. A honlapon közölt árak és információk nem minősülnek ajánlattételi felhívásnak, így a Felhasználó megrendelésének elküldése még nem, csak a Szolgáltató visszaigazolása a teljesítésre eredményezi a Szolgáltató és Felhasználó között szerződés megkötését.

8. Fizetési és átvételi módok

8.1. A kosár tartalmának és összegének ellenőrzése után a fizetési és átvételi mód kiválasztása kötelező.

8.2. Fizetési lehetőségként online és offline módon is lehetősége van a vásárlónak. Fizetési módok: készpénzzel és bankkártyával, illetve előre fizetéssel.

8.3. Banki átutalásos fizetési mód választása esetén csak a megrendelt termékek összegének Szolgáltató pénzforgalmi számláján történő jóváírás után kerülnek a megrendelt termékek szállításra.

8.4. A megrendelt termékek személyesen a Szolgáltató bármelyik üzletében is átvehetők telefonos, illetve elektronikus egyeztetést követően hétfőtől-csütörtökig 08.30. óra és 16.30. óra, pénteken 08.30 óra és 15.30 óra közötti időintervallumban.

8.5. További átvételi lehetőségek:

8.5.1. Házhozszállítás a MPL/DPD szállítóval.

A házhozszállítást MPL/DPD futár végzi, amelynek a költségét a termék vásárlásakor kell fizetni. A megrendelést követő 3 munkanapon belül várható a megrendelt termék kiérkezése a megadott címre reggel 8:00 és 18:00 óra között. A szállító a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, a szállító a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, a szállító egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. A szállító a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. Amennyiben a kézbesítés minden alkalommal sikertelen, a megrendelt terméket a kézbesítő a Szolgáltatónak visszaküldi és a meghiúsult átvételből kifolyólag Szolgáltató jogosult a szállítási díj Felhasználóra való terhelésére.

8.5.2. MPL/MOL/COOP csomagponton történő átvétel.

Magyarország egész területén lehetséges a webshop „szállítási információk” menü részben megjelölt térképeken feltüntetett MPL/MOL/COOP csomagpontokon való átvétel.

8.6. Szolgáltató a házhozszállítási díjak változtatásának jogát fenntartja.

8.7. A Szolgáltató a 30.000,- Ft, azaz harmincezer forint feletti megrendelések esetében a szállítási díj megtérítését átvállalja.

9. A megrendelés visszaigazolása

9.1. A Szolgáltató webáruház köteles a Felhasználó megrendelésének megérkezését a Felhasználó felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. Megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

9.2. A feltételek hiánytalan teljesülése mellett, ha Felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a Szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja, szerződés jön létre Felhasználó és Szolgáltató között.

10. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

10.1. A megrendelések feldolgozása a megrendelések beérkezésének napján kerül feldolgozásra, amennyiben a megrendelés munkanapon történik. Ha a megrendelés hétvégére vagy munkaszüneti napra esik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.

10.2. A Webáruház azonnali értesítést küld a Felhasználónak a rendelés felvételének megtörténtéről. Ezen értesítés nem minősül szerződéskötésnek Szolgáltató és Felhasználó között. Amennyiben a megrendelést a Szolgáltató feldolgozta és a teljesítést elvállalja, erről visszaigazolást küld a Felhasználónak, mely már szerződéskötésnek minősül.

10.3. A megrendelés utólagos módosítására a megrendelés időpontjától számított 24 órán belül van lehetőség elektronikus formában a Szolgáltató e-mail címére küldött üzenettel, amelyben a megrendelés adatai megtalálhatóak a módosítás indokának leírása mellett.

10.4. A megvásárolt termék kiszállítására az általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított két (2) munkanap. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc (30) napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

10.5. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc (30) napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

10.6. Felhasználó a megrendelés tárgyában Szolgáltatóval kötött szerződése a – 10.5. pontban rögzített tájékoztatás és a 11.1. rögzített elállási jog hiányában-  teljesítéssel szűnik meg.

11. Elállás joga

11.1. A Felhasználót elállási jog illeti meg. Az elállási jog a termék átvételét követően, vagy szolgáltatás esetén a szerződéskötést követően 14 naptári napon belül gyakorolható.

11.2. A Felhasználó az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszajuttatni az árut a Szolgáltatónak. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül Szolgáltató részére, amelyet a weboldalon található – info@extrametal.hu – e-mail címen igényelheti a Felhasználó.

11.3. A törvényben biztosított 14 napos elállási jog indoklása nem kötelező.

11.4. A Felhasználó az esetben állhat el a vásárlástól anyagi következmények nélkül, ha a terméket eredeti állapotban vissza tudja szolgáltatni.

11.5. A hibátlan és kifogástalan árú ellenértékét és a megrendeléssel kapcsolatos költségeket (szállítási díj) a Szolgáltató köteles 14 napon belül visszaszolgáltatni, a termék visszaszállításnak a költségét a Felhasználó köteles állni. A termék visszaküldésének költségén túl Felhasználót az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli.                         

12. Tájékoztató a kellék- és termékszavatosságról, valamint a jótállásról

12.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

12.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 12.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

12.3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén a Ptk. 6:157. § alapján az Extrametál Stúdió Kft. jótállásra köteles.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

13. Felelősség korlátozása

13.1. A Szolgáltató Webshopján történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.

13.2. Szolgáltató nem vállal felelősséget az alábbiakban felsorolt, meghiúsulást eredményező okokra:

  • bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Webshop akadálytalan működését és a vásárlást,
  • bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon,
  • bármely nem ajánlott vagy tértivevényes formában küldött levél – függetlenül attól, hogy papír vagy elektronikus formában érkezett – különösen bármely adat elvesztése,
  • bármely szoftver nem megfelelő működése
  • bármely programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.

13.3. A Szolgáltató továbbá nem vállal felelősséget a hibásan feltüntetett árért, a hibásan feltüntetett áron való ajánlattételt a Szolgáltató nem fogadja el, amennyiben elfogadja, azt mindenféle jogos igény mellett sem köteles teljesíteni. Hibásnak tekinthető az ár, amikor egy termékkel kapcsolatban feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A kereskedelmi gyakorlat megítélése során az olyan fogyasztó magatartását kell alapul venni, aki észszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el.

14. Panaszkezelés

14.1. Bármilyen a termékekkel vagy a szolgáltatás kapcsán felmerülő kérdés, panasz esetén az info@extrametal.hu e-mail címen, a 06 (1) 439 0517 telefonszámon léphet a Felhasználó a Szolgáltatóval kapcsolatba. Írásos panasz esetén a Szolgáltató 1034 Budapest, Bécsi út 100. szám alatt található telephelyére ajánlottan vagy tértivevényesen feladott levélre tud garantáltan válaszolni.

14.2. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Ennek hiányában a Felhasználó fordulhat a következőkhöz:

14.3. Felhasználó és Szolgáltató a jelen Szabályzattal kapcsolatban felmerülő 45 (negyvenöt) munkanapon túli vitáit az illetékes magyar polgári bíróság előtt rendezik.

15. Záró rendelkezések

15.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ektv.”) vonatkozó rendelkezései. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

15.2. Regisztráció előtt az ÁSZF elolvasása feltétlenül ajánlott, mivel a regisztráció végén az „ÁSZF-et elolvastam és elfogadom” gomb megnyomása után Felhasználó nem hivatkozhat annak ismeretlenségére.

15.3. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható, csak a Szolgáltató hozzájárulásával használható fel. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

Lezárva: 2018. május 22.