Volt már róla szó, miért fontosak a céges ajándékok. Nézzük most meg, pontosan milyen típusú ajándékkal érhetjük el a kívánt hatást. Ehhez tudnunk kell, milyen céllal adjuk és, milyen benyomást szeretnénk elérni vele. Ezért ajándékot mindig az eredményre gondolva válasszunk.

Először is a helyes kérdéseket kell feltennünk magunknak. Használható lesz-e az ajándék? Ügyfél kapcsolataink erősítésénél érdemes olyan dolgot adni, amit az ajándékozottak mindennapi életükben használni tudnak, például svájci bicskát vagy karórát. Ha ismerjük egy adott ügyfél érdeklődési körét, ahhoz kapcsolódó ajándékot adhatunk, mondjuk, ha szeret golfozni nem fog elutasítani egy Victorinox Golf Toolt, ami minden használatnál cégünkre emlékeztetheti. Emlékezetes lesz-e az ajándék? Ez magától értetődőnek tűnhet: olyan egyedi és kreatív dolgot válasszunk, ami felkelti az ügyfél figyelmét, amivel akár ismerőseinek is eldicsekedhet. Például, egy elegáns Victorinox karórát az ajándékozott akár mindennap viselhet, ezért előtte és mások előtt is szem előtt van. Ebből következik a harmadik kérdés: látható lesz-e az ajándék? Törekedjünk rá, hogy amit adunk, ne a fiókban vagy szekrény mélyén végezze. Még ha nem is folyamatosan használható tárgy – például egy kép vagy könyv – szeretnénk, ha az ügyfél észrevehető, számára fontos helyen őrizné.

Előfordul, hogy nem egyetlen embert akarunk megajándékozni, de egy csapatnyit, akár egy egész részleget. Egy nagy csoport esetében meg kell határoznunk, mi az, ami mindegyikükben közös. Ugyanaz a munkájuk? Ugyanott élnek? Milyen korcsoportba tartoznak? Például, ha fiatal üzletemberekről van szó, a laptoptáska tökéletes ajándék lehet.

            Kisebb csoport esetén érdemes lehet egyesével figyelembe venni az ajándékozottakat. Itt is gondoljuk át, mi az, ami közös az illetőkben, majd tegyünk személyessé minden ajándékot. Ez igazán mutatja, hogy megfontoltan, figyelemmel ajándékozunk és ismerjük a fogadókat.

Figyelembe kell vennünk, az ajándék átadásának körülményeit. Az időzítés nagyon fontos, továbbá a módszer: személyesen adjuk át, vagy feladóként küldjük el. Ha céges alkalmazottunkat jutalmazzuk meg, kollégáik előtt tesszük, kiemelt eseményen vagy az irodánkban négyszemközt? Ezek mind olyan tényezők, melyek befolyásolhatják az ajándék által kiváltott hatást. Csak úgy, ahogy egy igényes csomagolás, a prezentálás módja is más-más reakciókat válthat ki az ajándékozott személyből.

Ne felejtsük el, a céges ajándék adása mindig a kapcsolatok erősítéséről szól. Kommunikációs csatornát teremt és figyelmünket, törődésünket mutatjuk meg vele. Ne vegyük félvállról és, ha jól csináljuk, értékes és hosszantartó üzleti kapcsolataink lehetnek.

 

Céges és B2B ajándékkínálatunkat megtekintheti az EXTRAGIFT.HU webáruházunkban!