I. Extrametál garanciafeltételek
Felhívjuk a fogyasztó vásárló figyelmét, hogy a jótállásnak (hétköznapi nevén „garancia”) két típusa létezik: egyrészt a 151/2003-as Kormányrendelet és a 10/2024-es IM rendelet által szabályozottan adott az ún. kötelező jótállás (az IM rendeletben meghatározott tartós fogyasztási cikkekre, így pl. órákra), másrészt létezhet az ún. gyártói (önkéntes, szerződéses) jótállás (amelynek feltételeit, így időtartamát is a gyártó határozza meg). Az említett két garancia kötelezettje eltérő: a kötelező jótállással az eladó fél tartozik a kötelező jótállás hatálya alá tartozó (így a 10/2024-es IM rendeletben felsorolt) termék fogyasztónak történő értékesítése esetében, a fogyasztó irányába. Ettől teljesen független, vagyis akár a kötelező jótállással párhuzamosa megilletheti a fogyasztót a gyártói jótállási nyilatkozatban rögzített feltételekkel a gyártói garancia. Az említett két jótállás nem helyettesíti egymást, vagyis a fogyasztó az eladó fél hibás teljesítése esetében választhat, hogy a kötelező jótállásra, vagy gyártói jótállásra alapítja a minőségi kifogását (értelemszerűen akkor, ha létezik gyártói jótállás is). A gyártó által a gyártói garancianyilakozatban megadott gyártói jótállási határidő akár hosszabb, akár rövidebb is lehet mint a kötelező jótállás időtartama.
151/2003-as Kormányrendelet alapján a kötelező jótállás időtartama az IM rendelet hatálya alá tartozó, ún.kötelező jótállásos termékekre (ilyenek az Extrametál Kft. által forgalmazott órák) a 2024. május 8. napjától megkötött fogyasztói adásvételi szerződések esetében: 10 ezer Forinttól 250 ezer Ft eladási árú termékekre két év, míg a drágábbakra három év. A kötelező jótállásos termék alkotórészére és tartozékára szintén vonatkozik a kötelező jótállás. Hibás teljesítés esetében (amikor a meghibásodás oka a szerződéskötéskor már fennállt, vagyis lényegében gyártói hibás, anyaghibás termékértékesítéskor) az említett jogvesztő határidő(kö)n belül az Extrmetál Kft.-hez fordulhat a fogyasztó vevő a minőségi kifogásával és igényével.
KÖTELEZŐ FOGYASZTÓI TÁJÉKOZTATÁSOK
Hibás teljesítés áll fenn, ha szerződéskötéskor a termék nem felel meg a szerződésben vagy az irányadó jogszabály(ok)ban megállapított minőségi követelményeknek (Ptk. 6:157.). Hibás teljesítés esetén a fogyaztó
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági/vagy kötelező jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a Fogyasztónak okozott kényelmetlenséget,
- ha sem a kijavításra, sem a kicserélésre nem jogosult, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a dolog tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére megfelelő határidőn belül, a Fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni – választása szerint megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak azonban nincs helye. Szavatossági (és kötelező jótálláson alapuló) igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését vita esetében a fogyasztónak kell bizonyítania (pl. blokkal, vagy a jótállási jegy bemutatásával).
GARANCIÁLIS ÜGYINTÉZÉS: A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint. Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy amennyiben nem kötelező jótállásra, hanem gyártói jótállásra alapítanak igényt, és a gyártói jótállási nyilatkozatban (tehát nem a jótállási jegyben, hanem a gyártó által bitosított gyártói garanciafeltételekben) megadott gyártói szerviznél jelentik be minőségi kifogásukat, úgy a gyártó, ill. a gyártói szerviz köteles jegyzőkönyvezni a reklamációjukat (és jelenteni felénk azt).
A gyártói garanciát a fogyasztó közvetlenül a gyártóval szemben érvényesítheti, ill. az általa megadott gyártói szervizeknél - emiatt fontos a gyártói garancianyilatkozatban feltüntetett gyártói képviselet, ill. gyártói szervizek elérhetőségére is figyelemmel lenni.
II. Victorinox Gyártói Garancia
Zsebkések és háztartási kések
- Élettartam garancia anyag- és gyártási hibák esetén, kivéve alkatrészekre (pl. csipesz, borítópár).
- Az alkatrészek cseréje térítés ellenében történik.
- Garancia nem vonatkozik természetes kopásra, nem rendeltetésszerű használatra, mosogatógépben való tisztításra, illetve erős hőhatások által okozott sérülésekre.
Karórák
- 10 000 - 250 000 Ft értékben 2 év, 250 000 Ft felett 3 év kötelező jótállás.
- 2019.12.31. előtt gyártott órákra 3 év, utána gyártott órákra 5+ év gyártói garancia anyag- és gyártási hibára.
- Garancia nem terjed ki természetes elhasználódásra, nem szakszerű karbantartásra.
- Garanciaigény érvényesítéséhez plasztikkártya és számla bemutatása szükséges.
- Első évben ingyenes elemcsere biztosított.
Victorinox Travel Gear
Total Protection Program (1 év):
- Gyártási hibák, normál elhasználódás, légitársasági kezelési és szállítási károk fedezése.
Minőségi Garancia (2-11 év):
- Csak gyártási hibák és normál elhasználódás fedezése.
- Nem vonatkozik varrásokra, cipzárakra, kozmetikai és szállítási károkra.
- A javítás költségeit a vásárló viseli a szervizig történő szállításnál.
III. Wüsthof Gyártói Garancia
- 5 év anyaggarancia rendeltetésszerű használat mellett.
- Garancia nem vonatkozik természetes kopásra, nem rendeltetésszerű használatra, valamint mosogatógépben történő tisztításból adódó sérülésekre.
- Javításokat térítés ellenében végezzük, speciális javításokat a gyártó végzi előzetes árajánlattal.